Ankieta absolwentów

Wyniki arkusza obserwacji absolwenta przedszkola – rok 2024

*W ankiecie brało udział 27 absolwentów.
5 osób uzyskało 100% możliwych punktów.

I. Posiada wiedzę i niezbędne umiejętności potrzebne do podjęcia nauki w szkole
POTRAFI78%
MA TRUDNOŚCI22%
II. Nawiązuje kontakty społeczne z dorosłymi i dziećmi
POTRAFI67%
MA TRUDNOŚCI33%
III. Radzi sobie ze stresem w sytuacjach trudnych
POTRAFI30%
MA TRUDNOŚCI63%
NIE POTRAFI7%
IV. Zna swoje prawa i obowiązki
POTRAFI48%
MA TRUDNOŚCI52%
V. Jest obowiązkowe i dokładne
POTRAFI48%
MA TRUDNOŚCI48%
NIE POTRAFI4%
VI. Poprawnie wypowiada się
POTRAFI59%
MA TRUDNOŚCI41%
VII. Dba o bezpieczeństwo własne i innych
POTRAFI93%
MA TRUDNOŚCI7%
VIII. Wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia
POTRAFI74%
MA TRUDNOŚCI26%
IX. Posiada wrażliwość kulturową i społeczną
POTRAFI78%
MA TRUDNOŚCI22%
X. Jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych
POTRAFI92%
MA TRUDNOŚCI4%
NIE POTRAFI4%
PODSUMOWANIE
  1. W obszarze: Umiejętność posiadania wiedzy i niezbędnej umiejętności potrzebnych do podjęcia nauki w szkole, 22% grupy wykazywało trudności w obszarze wykonywania czynności manualnych tj. np. cięcie nożyczkami, naklejanie elementów jak również prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego
  2. W obszarze: Umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych z dorosłymi i dziećmi: 67% uzyskało najwyższe wyniki co wskazuje na właściwe opanowanie tej umiejętności. Pozostałe 33% grupy wykazało niewielkie trudności, szczególnie pod względem przestrzegania norm i zasad w grupie oraz współdziałania z rówieśnikami w zabawie.
  3. W obszarze: Umiejętność radzenia sobie ze stresem w sytuacjach trudnych, 63% grupy opanowało w pełni tą umiejętność. Niewielkie trudności miało 30% grupy, szczególnie w obszarze: podejmowania prób rozwiązywania konfliktów rówieśniczych, 7% badanej grupy nie opanowało jeszcze powyższej umiejętności.
  4. W obszarze: Znajomość swoich praw i obowiązków, niespełna połowa grupy potrafi wymienić kilka swoich praw i obowiązków. 52% badanych ma trudności z przestrzeganiem praw i obowiązków.
  5. Umiejętność bycia obowiązkowym i dokładnym posiada 48% badanej grupy, tyle samo dzieci wykazało niewielkie trudności w tym obszarze. Pozostali nie potrafią koncentrować się na wykonywanym zadaniu.
  6. W obszarze: Umiejętność poprawnego wypowiadania się, 59% badanej grupy w pełni opanowało tą umiejętność. Trudności w tym obszarze wykazało 41% grupy w szczególności z budowaniem wielozdaniowej wypowiedzi na określony temat.
  7. W obszarze: Umiejętność dbania o bezpieczeństwo własne i innych, 93% badanej grupy nie miało żadnych problemów w tym obszarze. Zaledwie 7% grupy miało trudności z przestrzeganiem zasad bezpiecznej zabawy.
  8. W obszarze: Wiedza o tym jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia, 74% badanych w pełni opanowało umiejętności zawarte w tym obszarze. Niewielkie trudności pod względem znajomości numerów alarmowych wykazało 26% badanej grupy.
  9. W obszarze: Umiejętność posiadania wrażliwości kulturalnej i społecznej 78% grupy w pełni opanowała aspekty wskazane w tym obszarze, a pozostała część miała niewielkie trudności z szanowaniem wytworów innych kolegów.
  10. W obszarze: Umiejętność bycia samodzielnym w czynnościach samoobsługowych 92% badanej grupy w pełni opanowała tą umiejętność, 4% ma trudności ze sprzątaniem po posiłku i tyle samo procent nie potrafi wykonywać tej czynności.

Podsumowując powyższe dane, grupa badanych absolwentów doskonale radzi sobie w dalszym toku nauczania i jedynie znikome przypadki posiadały trudności w pozyskaniu przedstawionych umiejętności, co wskazuje na wysoki poziom nauczania w naszym przedszkolu.