Ramowy rozkład dnia
7:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące rozwijaniu się kreatywności dzieci. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, badawcze. Ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, oddechowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawa ruchowa, zabawa indywidualna i zespołowa, słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej, rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci, prace porządkowe |
8:00 – 8:15 |
Gimnastyka poranna, zabawa ruchowa |
8:15 – 8:30 |
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-samoobsługowe |
8:30 – 9:00 |
Śniadanie |
9:00 – 10:00 |
Zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą będące realizacją treści podstawy programowej. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej. Zabawa swobodna w kącikach zainteresowań. Indywidualne zajęcia z dziećmi. Słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej |
10:30 – 10:45 |
II śniadanie |
10:45 – 12:00 |
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki, zabawy integrujące grupę |
12:00 – 12:15 |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno-samoobsługowe |
12:15 – 12:45 |
Obiad, zabiegi higieniczno-samoobsługowe |
12:45 – 13:00 |
Przygotowanie do odpoczynku poobiedniego |
13:00 – 14:15 |
Leżakowanie (w grupie młodszej), relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszanie. Zajęcia proponowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne lub tematyczne, ćwiczenia sprawności manualnej, utrwalanie piosenek i wierszy, zabawy dowolne w Sali i w ogrodzie, zabawy ruchowe |
14:15 – 14:30 |
Przygotowanie do podwieczorku |
14:30 – 15:00 |
Podwieczorek |
15:00 – 17:30 |
Zabawy swobodne dzieci, zabawy ruchowe w Sali lub na powietrzu, słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej. Utrwalenie poznanych treści, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie, gry i zabawy językowe. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna z dziećmi. Porządkowanie Sali, rozchodzenie się dzieci do domów |